Kirjoittajan Tuija Tammelin artikkelit (4)
Arena Pro
Liikkuvat matematiikan oppitunnit tukevat oppimiseen kiinnittymistä sekä oppimiseen liittyviä tunteita ja asenteita
13.6.2024Liikkuvaa matikkaa -tutkimuksen perusteella liikkumisen lisääminen oppitunneille vaikuttaa positiivisesti oppilaiden tunneperäiseen ja sosiaaliseen kiinnittymiseen sekä oppimiseen liittyviin tunteisiin ja asenteisiin, kun oppijoiden motorinen taitotaso huomioidaan.
Arena Pro
Liikkuminen osaksi oppituntia
29.4.2024Liikkumisen lisääminen oppitunneille tauottaa paikallaanoloa, optimoi opiskelijoiden vireystilaa, motivoi ja auttaa keskittymään. Liikkumista voidaan lisätä oppitunneille monin tavoin. Tässä yhteydessä keskitytään muiden oppiaineiden kuin liikunnan oppitunteihin.
Arena Pro
Liikkumalla yhteisöllisyyttä oppilaitoksiin
1.2.2024Monet opiskelijat kokevat yhteenkuulumattomuuden tunnetta, yksinäisyyttä ja sosiaalista ahdistuneisuutta. Lisäksi merkittävä osa opiskelijoista liikkuu terveyden kannalta liian vähän. Liikkuminen on yksi keino tukea opiskelijoiden mielen hyvinvointia, yhteisöllisyyttä, fyysistä terveyttä ja oppimista. Kun samanaikaisesti edistetään yhteisöllisyyttä ja liikkumista, pitää pohtia tarkasti, mikä on paras toimintatapa eri kohderyhmille.
Arena Public
Vauhtipeleillä iloa ja sykettä koulun liikuntahetkiin ja harrastuksiin
23.11.2023Ympäri Eurooppaa kerätyt 100 parasta Vauhtipeliä tarjoavat tukea liikkumisongelman ratkaisemiseksi. Pelien tavoitteena on tuoda hauskaa ja kuntoa kohottavaa sisältöä liikuntatunneille, mutta yhtä hyvin pelit toimivat varmasti missä tahansa liikuntahetkessä; vaikka välitunnilla tai harrastuksissa. Kaikkien pelien hauskuus ja intensiivisyys on testattu oppilailla. Vauhtipelit on tuotettu JoyMVPA-hankkeessa, jonka on mahdollistanut EU:n Erasmus+ -rahoitus.