Jamk Arena

Jamk Arena kokoaa Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisut ja asiantuntijoiden osaamisen yleistajuisina artikkeleina Jamk Arena Publicissa ja ammatillisina artikkeleina Jamk Arena Prossa. Antoisia lukuhetkiä!

”Ehditkö kohta palaveriin? Tänään on aika tiukka aikataulu. Alkaa sitten seuraava Teams.” ”Joo ehdin, 15 minuuttia. Käyn vain ensin hetken metsässä.”

Arena Pro

Nainen jolla virtuaalilasit päässä.
Piirroskuva, jossa suurena kyselylomake. Sen ympärillä kolme ihmishahmoa, joista yhdellä kädellä tietokone, toisella suurennuslasi ja kolmannella kynä.

Arena Pro

23.2.2024

Kyselymenetelmän soveltuvuus kuntalaisten liikunta-aktiivisuuden mittaamiseen kolmessa Suomen kunnassa

23.2.2024
Terveys ja hyvinvointi

Kuntalaisten terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen edellyttää tietoa asian tilasta. Liikunta-aktiivisuuden arvioimisen kustannustehokas toteuttaminen on pienessäkin kunnassa mahdollista sopivalla kyselymenetelmällä.

Arena Public

22.2.2024

Kyberturvallisuuden koulutusta kaikille

22.2.2024
Koulutus ja oppiminen Teknologia ja teollisuus

Yhteiskunnan digitalisoituessa kyberturvallisuuden merkitys jokaisen työssä kasvaa. Artikkelissä tehdään katsaus ammattikorkeakoulujen kyberopetuksen historiaan ja kehitystyöhön liittää se osaksi jokaisen korkeakouluopiskelijan opintoja.

Lähikuvassa käsi tietokoneen hiiren päällä, taustalla toinen käsi näppäimistöllä. Kuvan päällä violettisävyinen layer.

Arena Pro

22.2.2024

E-urheilusta Keski-Suomen vetovoimatekijä

22.2.2024
Liiketoiminta ja talous

Elektronisen urheilun ja pelaamisen voidaan todeta olevan yleisesti suosittua ja toimialan sisältävän moninaisia liiketoimintamahdollisuuksia myös paikallisella tasolla. Tarkastelemme tätä potentiaalia sekä e-urheiluilmiön vaikutuksia laaja-alaisesti koko aluekehityksen, tutkimuksen ja yritysyhteistyön näkökulmista.

Nuori pelaa tietokoneella, kuva otettu nuoren takaa.

Arena Pro

21.2.2024

Opintojen ja työelämän ulkopuolella olevien nuorten työllistymisen toiveet ja mahdollisuudet e-urheilussa

21.2.2024
Terveys ja hyvinvointi

Digitaalinen pelaaminen kiinnostaa monia nuoria ja nuoria aikuisia ajanvietteenä, harrastuksena sekä työurana. Pelaamisen kautta voi kehittää monia työelämässäkin tarvittavia taitoja ja e-urheiluala tarjoaa uudenlaisia työllistymisen mahdollisuuksia. Digitaalinen pelaaminen voisi toimia myös ammattilaisen työkaluna nuorten motivoinnissa ja uraohjauksessa.

Lapsi ja mies nuotion äärellä laavulla.

Arena Public

14.2.2024

Perhekohtaista liikuntaneuvontaa Seinäjoella

14.2.2024
Terveys ja hyvinvointi

Tahtotila ja kiinnostus perheille kohdennetun liikuntaneuvonnan kehittämiseksi on ilmeinen ja ideoita toimivista käytännöistä kaivataan. Seuraavassa esitellään kunnan liikuntapalveluiden ja hyvinvointialueen yhteistyönä toteutettu toimintatapa.