työelämävalmiudet

Graafinen kuva, jossa on erisävyisiä vaaleanpunaisia palloja, pinkki mikrofoni sekä tekstiä ParviÄLYÄ - uuden ajan oppimisen äärellä

Arena Podcast

Innovaatioita ja työelämätaitoja lukiolaisille

20.01.2025
Koulutus ja oppiminen

Gradian lukioissa järjestettävä työelämäviikko ja InnoFlash-toteutus ovat esimerkkejä siitä, miten lukiolaiset voivat tutustua työelämään ja kehittää innovaatio-osaamistaan.

Piirroskuva, jossa mies seisoo tienviitan vieressä. Tienviitassa on useita erivärisiä ja eri suuntaan osoittavia viittoja.

Arena Pro

Osatyökykyisen ohjausprosessi – Onnistunut ohjaus aikapaineessa

10.12.2024
Koulutus ja oppiminen

Noin kolmasosalla työikäisistä sairaus tai vamma vaikeuttaa työssä selviämistä tai työn löytämistä. Osalla lyhyt- ja osalla pidempiaikaisesti. Työkyvyttömyyden alussa toimeentulona...

Pelaajia ruudun äärellä pelaamassa.

Arena Pro

Pelaamisen taidoista merkittävää hyötyä työelämässä

21.10.2024
Yhteiskunta ja ilmiöt

Jyväskylän ammattikorkeakoulussa toteutettujen digipelihankkeiden sekä kansainvälisen tutkimustiedon perusteella digitaalisen pelaamisen avulla voidaan edistää hyvinvointia, sosiaalista osallisuutta ja työelämävalmiuksia. Pelaamisen kautta...

Arena Public

Uusia toimintamalleja nuorten aikuisten ura- ja opintopolkujen tukemiseksi

18.09.2024
Koulutus ja oppiminen

Nuorten aikuisten hakeutumista ja kiinnittymistä koulutukseen edistetään uusilla toimintamalleilla, joissa nuorten Ohjaamot ja oppilaitokset syventävät yhteistyötään.

Nuori pelaa tietokoneella, kuva otettu nuoren takaa.

Arena Pro

Opintojen ja työelämän ulkopuolella olevien nuorten työllistymisen toiveet ja mahdollisuudet e-urheilussa

21.02.2024
Terveys ja hyvinvointi

Digitaalinen pelaaminen kiinnostaa monia nuoria ja nuoria aikuisia ajanvietteenä, harrastuksena sekä työurana. Pelaamisen kautta voi kehittää monia työelämässäkin tarvittavia taitoja...